16 Kasım 2012 Cuma

Fasülye Turşusu














En sevdiğim turşulardan biridir fasülye turşusu. Fasülye turşusundan yapılan kavrulmuş turşu ise asla hayır denmeyecek bir lezzet. Bir gün bir mecliste kavrulmuş turşudan bahsederken bu sene ben de fasülye turşusu kurayım dedim. Acaba taze fasülye bulabilir miyim diye anneme sorunca Allah razı olsun bulmuş ve benim için almış. Bana düşen de turşuyu kurmak oldu. Tabii ki yine annemin yöntemlerini kullanarak kurdum turşumu. Tarihten de anlaşılacağı gibi bugün neredeyse bir ay olmuş. Fakat turşum henüz olmadı. Turşum olunca ilk işim kavurmak ve inşallah sizinle de paylaşmak. Gelelim turşumuzun yapılışına.
Malzemeler:
5 kiloluk kavanoz için
3 kilo taze fasülye
1 baş sarmısak(isteğe bağlı arttırılıp azaltılabilir)
3 yemek kaşığı dolusu kaya tuzu
1 tatlı kaşığı toz şeker(mayalanması için)
2 çay bardağı üzüm sirkesi
yeterince içme suyu
Hazırlanışı:
Fasülyelerimizi iyice yıkadıktan sonra ayıklıyoruz. Sonra fasülyelerimizi kaynamakta olan suya koyuyoruz ve 2-3 dakika kadar kaynatıp buzlu suya çıkarıyoruz. Daha sonra soğuyan fasülyelerimizi kavanozumuza dizmeye başlıyoruz. Aralarına sarmısak koyarak kavanozumuzu başına kadar dolduruyoruz. Üstüne tuz, şeker ve sirkemizi döküyoruz. Ve fasülyelerimizin üstüne çıkacak kadar su ilave ediyoruz. Kavanozumuzun kapağını kapatıyoruz ve 1 gece bekletiyoruz. 1 gün sonra fasülyemizin tuzunu kontrol ediyoruz (yemek tuzu kadar olacak). Eğer tuzu az geldiyse turşumuzun suyundan biraz alıp içine tuz ilave ediyoruz ve tekrar kavanozumuza dolduruyoruz. Kapağını sıkıca kapatıp olmasını beklemeye başlıyoruz. Bu arada benim gibi sıkı sıkı doldurduysanız turşunuz taşabilir. Bir kabın içinde bekletirseniz daha iyi olur. Genelde turşu yukarı çıkmasın diye üstüne elma gibi bir şeyler koyuyorlar. Ben turşum taştıktan sonra suyundan biraz aldım ve üstüne küçük bir kavanoz koyarak turşuyu bastırdım. 1 ay oldu bakalım ne zaman yenecek kıvama gelecek. Ellerimize sağlık.

12 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim. Size de hayırlı cumalar ve iyi hafta sonları.

    YanıtlaSil
  2. turşu sever olarak şişeyi aldım.
    ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik Ulku'cum. Gercekten cok guzel bir tarif hem de isin ustasindan alinmis degerli bir tarif. Insaallah yazin Turkiye'ye donunce bu tarifi kullanarak denemek istiyorum. Bir de mihlamanin orjinal tarifini ve kullanilan peynir ve tereyagini da ogrenirsem ... karadeniz mutfaginin demirbaslarini ogrenmis olacagim insaallah:)) Simdiden afiyet olsun size.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim. Annem diye demiyorum ama bu işin ustasıdır gerçekten. İnşallah denersin. Muhlama tarifi de sitemde var bir göz at istersen. Farklı şekillerde yapanlar var. Ben yine annemden öğrendiğim şekliyle yapıyorum. Döndüğünde bir denemeni tavsiye ederim. aeo sevgiler...

      Sil
  4. Karadeniz'liyim ve teyzem çok yapardı Fasulye turşusunu, çokta severim. Gerçekten nefis bir görüntü ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde karadenizliler çok yapar bu turşuyu. Çok teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  5. benimde en sevdiğim turlardan biridir fasülye turşusu,hele anneannem nasıl güzel yapar.,eline sağlık,afiyetle tüketin..

    YanıtlaSil
  6. Kızımın en sevdiği turşudur.Ellerine sağlık canım:)
    Bense turşusundan çok kavurmasını çok seviyorum:) Turşular olunca kavurmasını bekliyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    nasılsın canımcım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorman beni çok ssevindirdi. Hamd olsun iyiyim canım. Uzun süredir blogla ilgilenemiyorum farkındayım. Özel bir durumdayım son bir ay inşallah. O yüzden bilgisayardan biraz uzak kaldım. ilk fırsatta aranıza katılacağım. Dualarınızı eksik etmeyin lütfen. Sevgiler...

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.