14 Mart 2012 Çarşamba

Krep, Akıtma, Mafuş



Başlığa ne yazacağımı bilemedim. Öncelikle yaygın ismi olan krep, ama bazı yörelerde akıtma olduğunu duyduğum hepsi aynı anlama gelen bir lezzet. Annem eskiden yaptığı zaman hamur kızartması veya kızarmış hamur derdik içine beyaz peynir, kaşar, domates, ketçap gibi malzemelr koyar sarıp yerdik ve ne çok severdik. Ben de yapıyorum ve çocuklar krep diye biliyorlar. Ama ne içine ne de kızartırken yağ kullanmıyorum. İçine damak zevkimize göre bir şeyler koyup yiyoruz. Geçen hafta sonu yine yaptım ve çocuklara yetecek kadar krep pişirdikten sonra kalan hamuru da mafuş olarak pişirdim. Mafuş yöresel bir kullanım buna başka ne denir bilemiyorum. Annem çok yapardı ve gördüğünüz gibi üstüne şeker döker öyle yerdik. Uzun zamandan beri yağlı ve kızartmalı şeyleri hayatımızdan çıkartmaya çalıştığım için yapmadığım bir şeydi mafuş. Çocuklarım da bilmiyordu haliyle. Ama bayıldılar. Aslında ben bunu o akşam abim gelecek diye yapmıştım. Abim çok sever mafuşu. Sadece o yiyecek diye az yaptım. Ama kime niyet kime kısmet diyelim. Abim oğluma ve kendi oğluna elleriyle yedirdi. Karınları tok olmasına rağmen hepsini yediler. Oğlum o kadar sevdi ki ertesi gün tekrar yaptım ve afiyetle yedik. Abime de bir daha ki sefere tekrar yaparım inşallah. Gelelim tarifimize.

Malzemeler:
2 yumurta
2 su bardağı süt
2 tatlı kaşığı kadar şeker
biraz tuz
yeterince un 1,5 su bardağı kadar (boza kıvamında olacak)
İsterseniz biraz sıvı yağ ilave edebilirsiniz.

Hazırlanışı:
Bütün malzemeleri tel yardımıyla çırpıyoruz ve pişirmeden önce biraz bekletiyoruz( annem öyle yapardı). Ben yanmaz yapışmaz tava kullanıyorum ve yağlamıyorum ama siz isterseniz birkaç damla yağ damlatabilirsiniz veya az yağın içinde kızartabilirsiniz. Eğer yağda yapacaksanız krep için her seferinde tavayı soğutmak gerekebilir. Bir kepçe yardımıyla hamuru döküyoruz ve tavamızın içinde eşit dağılmasını sağlıyoruz. Tava sıcakken hızlı davranmak gerekiyor. Bir tarafı kızarınca diğer tarafını çeviriyoruz ve orası da kızarınca krebimiz hazır demektir. Mafuşu da bol yağda kızartıyoruz. Kızgın yağa kaşık yardımıyla oval bir şekilde döküyoruz. İki tarafını da kızartıyoruz ve şeker dökerek yiyoruz. Ellerimize sağlık.
(Ben kızartırken kızartma tenceresi kullandım azar azar daha kolay oldu. Çünkü çabuk kızarıyor çevirmeye yetişemem yanar diye korktum. Kızarma anını ikinci yapışımda çektim. Döker dökmez çektim. Ama görüyorsunuz nerdeyse kızardı bile.)

6 yorum:

  1. hamarat bir blog sahibesi daha!:) meslektaşım,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Serpil Hanım. Sevgiler...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık akıtma çok güzel olmuş,çocuklarım sevdiği için genelde yapıyorum.yanında çay ile güzel oluyor.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet çocuklar bayılıyor gerçekten. Çay da nefisss oluyor haklısın. Sevgiler...

      Sil
  3. krebi duymuştum ama mafuşu ilk defa görüyorum.not alıyorum en kısa zamanda denemek istiyorum..
    canım blogundaki gelinciklere değinmeden geçemeyeceğim dışarda lapa lapa mart karı yağıyor :) o kadar seviyorum ki güzel blogundaki çiçekler içimi açtı..iyi ki varsın canım benim çok öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim dene mutlaka. İnşallah seversin. Gelinciklerime yaptığım iltifat için de teşekkür ederim. Ben gecikcik hastasıyım. Çok seviyorum. O narin yapısı o zerafeti beni çok etkiliyor. Seyrederken mutluluk duyuyorum. Sen de iyi ki varsın. sevgiler...

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.