16 Mart 2012 Cuma

Sevgi Pastası




Bir süredir değişik pandispanyalar pişirip. Damak tadımıza hitap eden bir lezzet bulmaya çalışıyorum.  Bu pastayı ikinci kez yaptım. Lezzet olarak beğendik. Tarifi paylaşmak istedim. Ama yeni şeyler denemeye devam etmek istiyorum. Daha da yumuşak bir pandispanya sanki beni daha mutlu edecek gibi geliyor. İlk fırsatta annemin almanyadan bir tarifi var onu deneyeceğim. Annem sade kek olarak yapardı ve bayılırdık.  Sırada o var. Gelelim tarifimize.

Malzemeler: 24cm. lik kalıp
Pandispanya için
6 yumurta
6 yemek kaşığı şeker
6 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
1 fiske tuz

Kreması için:
2,5 su bardağı süt
1 yumurta
3-4 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı un
80 gr. beyaz çikolata
1 su bardağından 1parmak eksik süt
1 poşet krem şanti
Islatmak için:
1,5 su bardağı süt
2 tatlı kaşığı şeker
İçine ben muz ve damla çikolata koydum. Siz de kendi damak tadınıza göre bir şeyler koyabilirsiniz.

Hazırlanışı:
Önce kek kalıbımızı hazırlıyoruz. Kalıbımızın tabanına yağlı kağıt koyuyoruz. Kalıbın yanlarını kesinlikle yağlamıyoruz ki kekimiz kabarırken kenarlara tutunabilsin. Yumurtalarımızın oda sıcaklığında olması en önemli püf noktalarından bir tanesi. Yumurtalarımızın aklarını sarılarından dikkatli bir şekilde ayırıyoruz. Önce aklarımızı cam veya çelik bir kabın içinde azcık tuzumuzu ilave ederek çırpıyoruz. Önce yavaş sonra hızlı. 10 dakika kadar sürebilir. Kabımızı ters çevirdiğimizde kesinlikle dökülmeyecek kıvama gelmesi gerekiyor. Sonra sarılarımızı şekerle birlikte çırpıyoruz. (ince taneli şeker kullanmanızı öneririm daha güzel eriyor) Krema gibi olması gerekiyor. Kremayı iki parmağımızın arasına aldığımızda elimize şeker gelmemeli. Bu karışıma un nişasta karışımını ilave ediyoruz. (Un ve nişastayı ne kadar çok elerseniz o kadar kabarık bir kek elde edersiniz. Ben 5 kere eledim) Üstünede yumurta aklarını ilave ediyoruz. Burada akları söndürmemek için çok dikkatli olmak gerekiyor. Tahta bir kaşık veya silikon bir spatulayla alttan üste doğru yavaş hareketlerle karıştırıyoruz. Karışan malzemeleri kek kalıbına döküyoruz. Bir kaç kez tezgaha vurarak içindeki hava kabarcıklarının çıkmasını sağlıyoruz ve bekletmeden önceden 170 derecede ısıttığımız fırınımıza koyuyoruz 30 dak fırının kapağını hiç açmadan pişiriyoruz. (Her fırının pişirme derecesi ve hızı farklıdır. Fırınınızın kek pişirme derecesinde ve ayarında pişirin. Kürdan testi yapmadan da çıkarmayın fırından. (Bir kaç deneme sonrasında en doğru ayarları bulursunuz. Ben öyle yaptım). Fırını kapattıktan 1 dakika sonra kekimizi çıkarıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Bir gün öncesinden hazırlanıp güzelce sarıldıktan sonra dolapta bekletilen pandispanyanın kesilmesi çok daha kolay oluyor.
Kekimiz soğurken kremamızı pişiriyoruz. Soğuk sütümüze yumurta un ve şekeri koyup iyice karıştırıyoruz. Orta ateşte sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Altını kapatınca içine çikolatamızı kırıyoruz ve iyice karıştırarak erimesini sağlıyoruz. Krema soğurken arada karıştırmayı unutmayalım ki üstü kabuk bağlamasın.
Krem şantiyide sütle çırpıp kullanacağımız zamana kadar buzdolabına kaldırıyoruz. Krem şantinin süslemede kullanacağımız kısmını ayırıp diğer kısmını kremamıza ilave ediyoruz.
Bütün malzemeler soğuyunca pastamızı oluşturmaya başlayabiliriz. Pandispanyayı katlarına ayırıyoruz. Ben üç kata ayırdım. İstenirse ikiye de ayrılabilir. Tabanı tabağımıza yerleştiriyoruz ve her yerini şekerli sütle ıslatıyoruz. Üstüne muzları sık sık diziyoruz ve üstüne kremanın yarısını sürüyoruz. Üstüne diğer katımızı kapatıp sütle ıslatıyoruz. Üstüne kremanın diğer yarısını sürüp her yerini damla çikolata ile kaplıyoruz. Ve son katımızı da kapatıp ıslatıyoruz. Her yerini krem şanti ile kaplayıp. Pastamızı süslüyoruz. Ben kaplama ve süsleme konusunda kendimi yetersiz görüyorum. Bu konuda daha çok yolum var ama lezzeti başarılı buldum. Ellerimize sağlık.
Resimler çok kötü biliyorum kusura bakmayın 8 saatlik ders günün ardından 2,5 saat daha ayakta durup pasta yaptıktan sonra resim çekmeye bile enerjim kalmamıştı. Sevgiler...


Bunu da aynı tarifle yapmıştım. Çok sevdiğim bir arkadaşımın doğumgünü için.

2 yorum:

  1. umarım aradığn lezzeti en kısa zamanda bulursun,görüntü çok güzel ellerine sağlık..
    mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. İnşallah gerçi bu da çok lezzetliydi. Ama daha yumuşacık olsun istiyorum. Denemeye devam. Size de bol güneşli ve huzurlu hafta sonları. Sevgiler...

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.