10 Şubat 2012 Cuma

Beşamel soslu karnabahar ve brokoli


Oldukça lezzetli bir sebze yemeği. Eğer benim gibi sebze severseniz mutlaka deneyin. Doğrusu belli bir ölçüsü yok tamamen göz kararı yaptığım bir yemek. Siz de ölçüleri kendinize göre ayarlarsınız

Malzemeler:
1/2 kilo kadar karnabahar
1/2 kilo kadar brokoli
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 iri boy kuru soğan
3-4 tane havuç
tuz
beşamel sos için:
1,5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı dolusu un
1 tatlı kaşığı kadar tuz
üzerine rendelenmiş eski kaşar

Hazırlanışı:
Karnabahar ve brokoliyi yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz. Ben buharda pişirmeyi tercih ediyorum. Bütün vitamini içinde kalıyor. Diğer tarafta soğanımızı ince ince doğruyoruz. Havucumuzu rendeliyoruz. 2 kaşık yağda soğan ve havucu yumuşayıncaya kadar kavuruyoruz.
Kare bir borcama önce brokoliyi güzelce yayıyoruz. Üstüne havucu her tarafına eşit bir şekilde yayıyoruz. Brokoliyi de havucun üstüne her tarafını kaplayacak şekilde yayıyoruz.
Beşamel sosu için süt ve unu güzelce çırpıyoruz sonra kısık ateşte pişiriyoruz. Altını kapattıktan sonra tuzunu ilave ediyoruz ve karıştırıp karnıbaharın her tarafına eşit bir şekilde döküyoruz. Üstünü rendelenmiş kaşarla kaplayıp önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Ellerimize sağlık
Not: Beşamel sosu aslında yağ ile un kavrularak ve süt ilave edilerek hazırlanır. İsterseniz böyle de yapabilirsiniz. Ben biraz yağı az olsun diye bu şekilde yapıyorum.
Ayrıca havuç yerine kıyma ile de yapabilirsiniz. Kıymalı da lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.