24 Şubat 2012 Cuma

İstiridye Mantar


Mantarı hepimiz çok severiz hem çok pratik ve lezzetli hem de bir sürü değişik şey yapılabiliyor. İstiridye mantar en lezzetlilerinden biri. Genellikle mantarın yıkanmadığı söylenir ama ben yıkamadan kullanamayanlardanım. Ve tabii ki istiridye mantarı da yıkadım. Ama tavaya atmadan önce iyice süzülmesini bekledim ve sıkarak doğradım. Gelelim tarifimize.

Malzemeler:
1/2 kilo istiridye mantar
1 tatlı kaşığı tereyağ
tuz, pulbiber, nane

Hazırlanışı:
Tereyağımız erirken mantarları elimizle uzunlamasına parçalara ayırıyoruz ve yağımıza ekliyoruz. Ve hızlı ateşte arada bir karıştırarak kızartıyoruz. Ben mantarlarımı yıkadığım için mantarlar su getiriyor. Ben de suyunu çekene kadar pişirip sonra kızartıyorum. Mantarlar iyice kızarınca baharatlarını ilave edebiliriz. Muhteşem bir lezzet. Ayrıca çok da pratik. Ellerimize sağlık.

2 yorum:

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.