4 Nisan 2012 Çarşamba

Kemikli Patates Yemeği


Demiştim ya bahar temizliği yapıyorum diye. Bundan buzluğum da nasibini alıyor tabii ki. Baktım bir sürü sırasını bekleyen kemik var. Başladım fikir üretmeye evet kemik suyuyla çorba yapıyorum ama değişiklik yapmalıyım. Diyceksiniz ki değişiklik bu mu. Evet benim için öyle. Çünkü evlendiğimden beri belki de ikinci kez yaptım patates yemeğini. Aslında çocukken çok severek yediğim. Hatta ilk öğrendiğim ve yaptığım yemek. O zamanlar annem kısa süreliğine bizi (4 kardeş ve rahmetli babam) bırakıp Rize'ye giderdi. Bende evin tek kızı olarak bazı şeylerden sorumluydum. Gerçi okul ve ilgisizlikten dolayı pek beceremezdim yemek işlerini ama yemek yapmak gerekiyordu. Birgün patates yemeği yapmıştım yemeğin suyu ayrı, salçası ayrı bir yerde patatesler ayrı bir yerdeydi. Bu kardeşler arasında çoook uzun zamanlar konuşulacak bir konu olmuştu. Neden öyle olduğunu bilemiyorum hala. Galiba piştiktik sonra suyu az diye su ekledim hatırlayamıyorum. Neyse galiba bu konu benim bilinç altıma yerleşmiş ve ben hiç patates yemeği yapma isteği bile duymamışım. Bu hatıranın üstünden de neredeyse belki 20 sene geçti ama bazı şeyler bahane oluyor galiba. Çok uzattım farkındayım kusura bakmayın. Gelelim tarifimize.

Malzemeler:
4-5 tane yemeklik doğranmış patates
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tane iri soğan veya iki orta boy(bol soğanlı güzel oluyor)
1 tane etli kemik
1/2 yemek kaşığı domates salçası
1/2 yemek kaşığı biber salçası
yeterince su ve tuz

Hazırlanışı:
Kemiğimizi önceden düdüklü tencerede güzelce haşlayalım. Yemeklik doğradığımız soğanları yağda kavuralım. (Benim kemiğim küçüktü ben bu aşamada haşlanmamış kemiği koydum ve iyice kavurdum) Salçalarımızı ilave edelim biraz çevirdikten sonra yemeklik doğradığımız patateslerimizi ilave edip kısık ateşte ara ara karıştırarak iyice kavuralım. Kavurma işlemi bitince önce kemiği ilave edip biraz karıştıralım sonra kemik suyunu  ve tuzumuzu ilave edip kaynatalım. Yemeğin suyunu kendimize göre ayarlayabiliriz. Çok sulu sevmiyorsak şunu unutmayalım patatesler kavrulduğu için çok çabuk pişecekler dolayısıyla koyduğumuz su aynen kalacak. Ellerimize sağlık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.