14 Kasım 2011 Pazartesi

Beğendili et kavurma



Kurban bayramlarının bir klasiğidir kavrulmuş et. Bir de anne elinden olunca tadına doyum olmaz. Bu bayram geleneğimiz biraz bozuldu. "Rabbim daha büyük ayrılıklar vermesin" amin. Annem Rize'de olduğu için onun ellerinden yiyemedik. Annem kadar iyi olmasa da ben de becerdim galiba. Yanında bir de beğendi olunca tadan herkes beğendi :)
Kavurmanın ölçüsü olmadığı için sadece nasıl yaptığımı paylaşmak istiyorum.

Kavurmanın hazırlanışı:


Kurban eti olduğundan içinde ciğer, böbrek gibi sakatat ta vardı. Bundan dolayı bol soğan (3 tane iri soğan) ve sarımsak (6 diş) koydum. Kuşbaşı doğradığım eti yarım ay şeklinde doğradığım soğanlarla birlikte tencereye koydum. Etler suyunu salıp tekrar çekinceye kadar kısık ateşte arada bir karıştırarak pişirdim. Sarımsakları pişmesine yakın attım. (eğer fazla erimesini istemiyorsanız soğanları da pişmesine yakın koyabilirsiniz). Tuzunu piştikten sonra koydum ve 5 dakika kadar daha kavurdum. Zevkinize göre her türlü baharatı (kekik ve kırmızı biber çok yakışıyor) ekleyebilirsiniz. Ben çocuklardan dolayı pişerken koymadım. Afiyet olsun.

Beğendinin Malzemeleri:


3-4 kişilik
2 tane patlıcan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı un
1/2 lt süt
1/2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri (isteğe göre miktarı değişebilir)
tuz

Hazırlanışı:


Önce patlıcanlarımızı közlüyoruz. Kabuklarını soyduktan sonra incecik doğruyoruz. Sonra kısık ateşte unu ve sıvıyağı kokusu çıkıncaya kadar kavuruyoruz. İyice kavrulan una patlıcanları ilave ediyoruz devamlı karıştırarak sütümüzü ilave ediyoruz. Bu aşamada unun topaklanmaması çok önemli eğer topaklanma olduysa blendırla açabiliriz. Beğendinin kıvamına göre sütü arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Beğendi kaynadıktan sonra rendelenmiş kaşar ve tuzu ilave ediyoruz. Altını tutmaması için sürekli karıştırmak önemli. Kaşarlar eridikten sonra beğendimiz hazır demektir. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.