30 Aralık 2011 Cuma

Kolay Pizza













Uzun zamandır tarif koyamadığım için çok üzülüyordum. Ama bu aralar o kadar yoğunluğum var ki. Bir türlü vakit ayıramıyorum. Dayanamadım ve pratik tariflerden koymak istedim.
En sevdiğim tariflerden biridir kolay pizza, teflonda pizza da diyebileceğimiz bu tarif çok pratik ve oldukça lezzetli oluyor. Ailecek damak zevkimize de fazlasıyla hitap ediyor. Evde ki malzemelerinize göre çeşitlendirebilirsiniz. Oğlum pizza istediğinde evde sadece sucuk, salam ve kaşarım vardı. Kolları sıvadım yarım saat içinde pizzam hazırdı. Mutlaka deneyin. Özellikle de pizzayı fazla hamurlu sevmiyorsanız.

Malzemeler:
Hamuru için;
1 yumurta
3 çorba kaşığı yoğurt
1,5 çorba kaşığı sıvıyağ (ben koymuyorum)
3 kahve fincanı un (bazen tam buğday unuyla yapıyorum çok lezzetli oluyor)
1/2 paket kabartma tozu
1 fiske tuz
Üzerine;
2 çorba kaşığı ketçap veya 1/2 çorba kaşığı salça (azcık su ile inceltilmiş) (ben ikisini karıştırarak kullanıyorum)
İsteğe bağlı olarak ta 2 domates, 1 çarliston biber, 1 kırmızı biber, ince doğranmış mantar, 4-5 sosis, sucuk, zeytin, kaşar gibi kolay pişebilen malzemeler koyabilirsiniz.

Hazırlanışı:
Hamurun malzemeleri güzelce birbirine karıştırılır ve kek hamurunda biraz daha yoğun bir hamur elde edilir. Teflon tava margarinle iyice yağlanır. (Benim tavam yaklaşık 40 cm şapında. İnce bir hamur elde ediyorum. Tavanıza göre hamuru azaltıp arttırabilirsiniz.) Hamur karışımı kaşık yardımıyla yayılır. Üzerine ketçap sürülür. Ketçabı da kaşık yardımıyla dağıtabilirsiniz. Elinizdeki malzemeleri de üstüne koyduktan sonra kapak kapatılır. 2 dakika hızlı ateşte. Sonra kısık ateşte altı pişinceye kadar (yaklaşık 10 dakika) pişirilir. Ve pizzamız hazır. Ellerimize sağlık.

2 yorum:

  1. Pizza çok güzel gözüküyor. İnce hamur benim favorimdir. Bu arada senin ve ailenin yeni yılını kutluyorum. 2012 tüm güzelikleriyle sizi bulsun diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Berfincim. Bizde ailenize yeni heyeCANların katılacağı. Huzur ve sağlık dolu bir yeni yıl dileriz. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.