30 Aralık 2011 Cuma

Tavuk ve cips

Eşim kızarmış tavuğu çok sever. Beni tanıyanlar da çok iyi bilirler ki ben hiç bir şeyi kızartarak tüketmekten yana değilim. Eşimin damak tadını yakalayabilmek için pek çok yöntem denedim. En son teflon da pişirerek yakaladığım lezzeti hepimiz çok sevdik. Mutlaka deneyin derim. Beğeneceğinizden eminim. Tavuğu sadece tuzladım. Daha önceleri baharatlıyordum. O da çok güzel oluyor. Bu aralar çocuklardan dolayı baharatlamıyorum. Sonradan tabaklarımızda ilave ediyoruz. Kızartma yapmıyorum dedim ama çocukların ısrarlarına dayanamadım ve yanında patates kızarttım.
Ayrıca soğumadan yiyebilelim diye resmi aceleyle çektim. Kusura bakmayın artık.

Malzemeler:
4 kişilik
4 tane kalçalı but (yaşlı olmasın diye derisini ve yaşlarını aldırıyorum)
tuz
cips için 2-3 tane orta boy patates

Hazırlanışı:
Tavukları güzelce yıkadıktan sonra tuzluyoruz ve tavamıza yerleştiriyoruz. Kapağını kapatıyoruz. Önce hızlı ateşte takuklar suyunu bırakıncaya kadar 3-5 dakika, sonra yavaş ateşte tavuklar suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz. Suyu çekilen tavuklar kızarmaya başlıyor. Alt üst ediyoruz. İyice kızarınca tavuklarımız hazır oluyorlar. Eğer kızartmak istemezseniz. Suyunu çektikten sonra da altını kapatabilirsiniz. Tavuklar pişmiş oluyorlar. Yanın da istediğiniz sosla servis edebilirsiniz. Ben köri sosu ile servis ettim.
Cips için soyulmuş yıkanmış patatesimizi iyice kuruluyoruz. Cips gibi incecik halkalar şeklinde doğruyoruz. Kızgın yağa atıyoruz ve altın sarısı oluncaya kadar kızartıyoruz. Fazla yağını alması için peteçe serilmiş bir tabağa çıkarıyoruz. Afiyet olsun

2 yorum:

  1. yahu sevilmez mi ? harikadır kendisi....ellerine sağlık örtmenim. nice güzel yıllar diliyorum.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Size de nice sağlıklı ve huzurlu yıllar.
    sevgiler

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.