17 Ocak 2012 Salı

Tavuk suyu Çorbası


Bu serin ve karlı İstanbul gününde sıcacık bir çorba iyi gider diye düşündüm ve eşimin çok sevdiği bu çorba tarifini sizlerle paylaşmak istedim. İnşallah dener ve beğenirsiniz.

Malzemeler:
1 parça tavuk göğsü
2 diş sarımsak
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
2 kaşık un
nane, tuz

Hazırlanışı:
Genellikle tavuk suyu çorbalarında tavuk göğsü kullanmayı severim. Tarifte de öyle verdim ama elimde but vardı o yüzden bu sefer buttan yaptım. Öncelikle tavuğumuzu 2lt kadar suyun içinde güzelce haşlıyoruz. Haşlanan tavukları bir tabağa çıkarttıktan sonra suyumuzu azaldıysa biraz arttırıyoruz ve sarımsakla beraber kaynatmaya devam ediyoruz. Diğer tarafta iyice çırptığımız yumurtamıza yoğurdu ilave ediyoruz. Biraz karıştırdıktan sonra da unu ilave edip güzelce karıştırıyoruz (Eğer çorbayı katı seviyorsanız unu arttırabilirsiniz). Kaynayan suyumuzdan terbiyeye yavaş yavaş ilave ederek ılımasını sağlıyoruz eğer birden terbiyeyi tavuk suyuna koyarsak çorbamız keser (Bu herkes tarafından bilinen terbiyenin çorbayla birleştirilme yöntemidir. Taze aşcıları düşünerek bunun sebebini söylemek istedim). Ilıklaşan terbiyeyi yine yavaş yavaş karıştıra karıştıra tavuk suyumuza katıyoruz. Ara ara karıştırarak kaynamaya bırakıyoruz. Diğer taraftan tavuklarımızı didikliyoruz ve çorbamıza ilave ediyoruz. Tuzumuzu da ilave ediyoruz. Bir taşım kaynadıktan sonra çorbamız hazırdır. Bu aşamada naneyi biraz yağ ile kızdırıp çorbanın üstüne dökebilirsiniz. (Ben tavuğun yeterince yağlı olduğunu düşündüğüm için naneyi yağsız döküp karıştırıyorum.) Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.