6 Ocak 2012 Cuma

Muhlama


Muhlama aslında yapılması oldukça kolay bir karadeniz yemeğidir. Peki neden herkes aynı lezzeti veremez? Çünkü işin sırrı kullanılan tereyağı ve peynirdedir. Eğer bu ikili köyden gelmişse aynı lezzete yaklaşmanız mümkün. Tabi bide kullanılan tava o da çok önemli. Bakır tava olmalı ki lezzet katlansın. Muhlamayı farklı şekillerde yapanlar da var. Ben annemden öğrendiğim halini seviyor ve onu yapıyorum. Ben bu muhlamayı yaparken köy tereyağı ve peyniri kullandım. Fakat bakır tavam olmadığı için çok sevdiğim bir dostumun bana hediye ettiği seramik tencere setinin tavasını kullandım. Tabanı fazla kalın olmadığı için oldukça lezzetli bir muhlama oldu.

Malzemeler:
3-4 kişilik
1 yemek kaşığı dolusu tereyağ (bol tereyağ bol lezzet)
2 yemek kaşığı buğday unu
yaklaşık 1 su bardağı su
yaklaşık 50gr kadar köy peyniri
50 gr kadar eski kaşar
(eğer köy peyniri yoksa taze ve eski kaşar ikilisini de kullanabilirsiniz.
Peyniri tartmadığım için yaklaşık bir miktar söyledim. Ama peyniri bol olursa daha lezzetli olur.)
biraz tuz

Hazırlanışı:
Tereyağını tavamıza alıyoruz. Kısık ateşte eritmeye başlıyoruz. Diğer tarafta unumuzu bir kaşık yardımıyla suda açıyoruz. Topak kalmamasına dikkat ediyoruz. Bu karışımın içine peynirlerimizi ince ince doğruyoruz. Tereyağımız iyice eridikten sonra. Bu karışımı tavamıza boşaltıyoruz. Tavamız kaynayıncaya kadar altını hızlı ateşte açıyoruz. Kaynayınca kısıyoruz, tuzunu ilave ediyoruz ve çok yavaş hareketlerle peynirlerimiz eriyinceye kadar ara ara karıştırıyoruz. Biraz katı olduğunu hissederseniz kenarından azar azar su ilave edebilirsiniz.  Peynirler eriyince muhlamamız servise hazırdır. Ellerimize sağlık.
Not: Muhlama tavasından ve elle yenilince çok lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.