17 Ekim 2011 Pazartesi

Peynirli Poğaça


Malzemeler:

Hamuru için:
1 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt (yoksa süt de olabilir)
1 yumurta akı (sarısını üstüne süreceğiz)
1 çay bardağı kadar sıvıyağ
1 paket yaş veya kuru maya
1 çay kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı kadar tuz
2-3 tatlı kaşığı kadar şeker (isteğe bağlı)
aldığı kadar un (ele yapışmayan yumuşak bir hamur)

İçi için:

Ben poğaçaların içini bol seviyorum o yüzden miktar veremeyeceğim.
beyaz peynir
rendelenmiş kaşar peynir veya lor peynir
incecik doğranmış maydanoz ve dereotu (yoksa kuru nane de olabilir)

Ben zeytinlisini de çok seviyorum. Onun için de zeytin ezmesi kullanıyorum.

Hazırlanışı:

Önce kullanacağımız içi hazırlıyoruz.
Eğer yaş maya kullanıyorsanız önce ılık süt ile iyice eritmek gerekiyor. Kuru maya kullanıyorsanız onu una katıp karıştırmak gerekiyor.
İlk olarak sıvı malzemeleri iyice karıştırıyoruz. Sonra kuru malzemelerimizi ilave edip yoğurmaya başlıyoruz. Unumuzu azar azar ilave ediyoruz. hamurumuzun yumuşak olması çok önemli hatta biraz ele de yapışmalı ki piştiğinde yumuşacık olsun. Ellerimizi arada bir yağlarsak hamur fazla yapışmaz.
Genelde mayalı hamurlar bekletilir ama ben bekletmiyorum. Sadece hazırladıktan sonra tepside mayalanmaya bırakıyorum.
Yoğurduğumuz hamurdan ellerimizi güzelce yağladıktan sonra cevizden biraz büyük parçalar koparıyoruz. Elimizde yuvarlayıp açıyoruz ve bol malzeme koyup tepsimize diziyoruz. Yumurta sarısını içine azcık sıvıyağ koyduktan sonra üzerlerine sürüyoruz. Peynirli yaparsak üstüne susam, zeytinli yaparsak çörekotu serpebiliriz. Poğaçaları mayalanması için bir süre bekletiyoruz. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Ellerimize sağlık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.